torsdag 29. september 2011

Rekkverk terasse

Rekkverk er endelig ferdig. Laget i "Oregon pine". Dette var et restlager fra et skipsdekk.
Hver stav er felt inn i svil nede og opp i topp stykket. Fordelen med Oregon pine er at den er kvistfritt og 100% kjerneved, dette betyr at det ikke trenger maling. Selvom material prisen er 20.000 kr pr kubikk, er det en liten andel i forhold til arbeidstimene som er brukt. Her er det brukt ca 0,5 kubikk. Pris for rekkverk i glass, som var et alternativ, hadde blitt minimum 85.000 kr.




2 kommentarer:

  1. Rekkverk terrasse virkelig godt sluttresultat . Jeg lurer på hvor mye nå koster det samme arbeidet og dyrkbar terrasse rekkverk ...

    SvarSlett
  2. Hei vet ikke helt om jeg forstå dit spørsmål. Det som koster ved dette rekverk er time pris. Jeg vil gjette at en båtbygger tar ca 550 kroner timen pluss moms, materialer avhenger av levenrandør, jeg brukte for ca 10.000 kr. jeg ville gette at jeg brukte 3 dager totalt, men ville ikke har utført slike arbeide på akkord.

    SvarSlett